Izabelle-Sister from another mother

Nu ska jag också försöka på mig det här med bloggandet. Hjälp.
Hur som helst, tycker jag att det är en jävligt viktig fakta för er bloggläsare, att veta hur jag och Lisa träffade varandra. Det här är ju ändå en blogg som är startad av två bästa kompisar som, ja hittade varandra på ett lite galet sätt (eller inte), det får man tycka som man vill om.

Jag ska ta allt helt från början.
Ni har säkert någon gång varit eller ni kanske till och med är i den fasen där man kärar ner sig i en grupp/artist, am I right? Så var det för mig. Och Lisa, fast henne visste jag inte om på den tiden 8D.
Jag var helt tokig i Darin, ni vet han söta popkillen från idol? På något sätt hade jag och min kära bästa vän fallit för samma egenskaper hos den killen. Sådär oslagbart gullig, en vacker röst osv.
Första konserten för oss båda var 27 april 2005 på munchenbyggeriet, jag kommer knappt ihåg någonting, bara känslan och man mådde så jävla bra efter. Samma kväll lyckades jag och Lisa gå förbi varandra, omedvetandes om att vi några månader skulle ses och bli bästa kompisar över en natt.

Mina eftermiddagar gick åt att sitta inne 24/7 på Darins egna hemsida där man kunde bland annat skriva egna gulliga *host* desperata inlägg till honom, hitta nya vänner osv.
Av någon anledning, minns ej hur, hittade jag Lisa, vi började prata ofta, väldigt ofta. Även fast vi aldrig hade setts så kallade vi varandra för tvillingar för att vi var så lika och kände likadant över saker&ting. I alla fall jag kände att det var liksom meningen på något sätt att vi skulle bli bästa kompisar en vacker dag.
28 juli, samma år, bestämde vi får första träff på skansen när Lena PH, Magnus Uggla och Darin hade en gemensam turne tillsammans, och jag säger bara never ever att jag kommer glömma den dagen! Helt sjuk.
Det var så varmt så man höll på att svimma, alla svettades som jävla grisar och det var en jobbig väntan utan vatten, (och jag låter såååå dramatisk, eh?).
Själva konserten är det samma sak med som den första, minns knappt ingenting men jag hade grymt kul!

Mja, sen har åren gått. Vi spenderade nästan alla Darin konserter/skivsingeringar tillsammans och sågs även för att bara prata om allt mellan himmel och jord 8D. Vissa stunder har varit bättre än andra, för det finns ju faktiskt ett antal gånger som vi har glidit ifrån varandra.
Men... ju mer gånger man gör det, desto starkare blir våran relation. Det känns så i alla fall.
Även om någonting någon dag kommer skilja oss åt, så kommer jag ALDRIG glömma Lisa. Hon är bäst i världen och jag tycker om henne jättemycket. Utan henne - no life, fer sure.

Lisa och Izabelle - tvillingar - systrar - bästa vänner since 28/7-05

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0